RuggigHund

Piece de Resistance

Posted on: augusti 6, 2008

Okej det är egentligen synd om alla som drabbats av branden i Göteborg häromdan men jag fastnade för ett citat i artikeln som var rätt kul ändå:

David Oxe, 27 år, bodde också högst upp.
Hela taket har rasat in helt.
-Jag har fått nercabat, säger han.
Dvd-filmer, en grill och lite kläder lyckades han och flickvännen plocka med sig ut. Stora delar av köket hade klarat sig bra. Men det var allt.
-Det såg ut som ett bombnedslag.
Nästan allt var förstört, säger han.

1. Det är både sorgligt och kul att plocka med sig dvd-filmer och en grill. Sjukt nyfiken på vilka titlar han plockade ut bland filmerna.
2. Uttrycket ”det såg ut som ett bombnedslag” känns lite tamt i sammanhanget, så beskrev ju min mamma mitt rum när jag inte städat på en vecka.

Artikeln

Etiketter: ,

6 svar to "Piece de Resistance"

sant, det är sorgligt. men jag kunde faktiskt inte hjälpa att fnissa lite..

Hehe, visst är det lite roligt ändå. Var det inte du som hade vänt tillbaka på dygnet förresten? 🙂

Hahah jo, jag har faktiskt gjort det. Råkade somna väldigt tidigt igår. Dvs, vaknade vääldigt tidigt idag. ;D

Eller står det att jag postade första kommentaren omkr 1:33 inatt? Det är vad jag ser. Konstigt, för jag skrev omkr 6-tiden imorse. haha.

Haha ooj.. blandade ihop lite.. koko jag.. sorry.. det där skrev jag inte alls idag. HAHA

nu blev det knasigt

Haha, jo jag trodde att du skrev det där 01:33 men det verkar vara klockan på bloggen som går fel. Får kolla upp det där.. 🙂

Kommentera

About

En lugn ruggig hund från Göteborg som tipsar om bra musik, snygg design, konst, smart reklam och intressanta youtubes.

Follow me on Twitter

